Patsiendikindlustus: kuidas kindlustusjuhtumist teavitada?

9. september 20242 minut(it) lugemist
Patsiendikindlustus: kuidas kindlustusjuhtumist teavitada?

Patsient saab pöörduda hüvitise taotlemiseks kindlustusandja poole. Küll aga jääb patsiendile alles võimalus lepituskomisjoni poole pöördumiseks, kui ta otsusega ei nõustu.

Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seaduse loomise eesmärk on muuta kahju hüvitamine kannatada saanud inimese jaoks lihtsamaks ja kiiremaks võrreldes hüvitise taotlemisega kohtu kaudu või otse raviasutusega vaidlusse asudes.

Allikas: Sotsiaalministeerium

Õigustatud isik saab nõude esitada kolm aastat alates ajast, mil ta sai tervishoiuteenuse osutaja kohustuse rikkumisest ja kahju tekkimisest teada, kuid mitte rohkem kui kümme aastat arvates kindlustusjuhtumi toimumisest. Kindlustusjuhtumist tuleb teavitada kindlustusandjalt, kes on sõlminud tervishoiuteenuse osutajaga vastutuskindlustuslepingu. Seda tuleks teha kuni nelja nädala jooksul alates kindlustusjuhtumist teadasaamisest. Küll aga saab tähtaega pikendada, kui patsiendil ei ole võimalikterviseseisundi või muu mõjuva põhjuse tõttu selle aja sees kindlustusandja poole pöörduda.

Kui juhtumist teavitatakse tervishoiuteenuse osutajat, siis tuleb see info koheselt edastada kindlustusandjale. Nõude või hagi esitamisest ühe nädala jooksul arvates ajast, kui tervishoiuteenuse osutaja sai nõude esitamisest teada.

Kindlustusandja on kohustatud tegema otsuse, kas tegemist on kindlustusjuhtumiga, pärast kõigi vajalike tõendite ja dokumentide saamist, kuid hiljemalt 180. kalendripäeval pärast kindlustusjuhtumi teate saamist. Kindlustusandja võib vajadusel küsida raviasutuselt täiendavat infot juhtumi kohta, mis tuleb esitada 30 päeva jooksul.

Kindlustusjuhtumiks tunnistamise korral esitab õigustatud isik kindlustusandjale taotluse tekkinud kahjude hüvitamiseks. Kindlustusandja peab mõistliku aja jooksul kindlaks tegema hüvitamisele kuuluva kahju suuruse ja vastavalt kahju hüvitama.

Juhul, kui patsient ei ole kindlustusandja otsusega rahul, jääb talle võimalus pöörduda tervisemaeti juures tegutseva lepituskomisjoni poole. Lepituskomisjon annab oma hinnangu 4 kuu jooksul. Lepituskomisjoni otsus on täitmiseks 30 päeva jooksul.

Loe lisaks: sotsiaalministeerium