Õhutemperatuuride langedes võib autosse kogunenud niiskus tähendada seda, et hommikul on auto klaasid jääs nii seest kui väljast. Eriti kimbutab see mure just vanemate autode omanikke, kuna sõiduki tihendid võivad olla kulunud ja konditsioneer ei pruugi enam nii hästi toimida.
Lase autost soe õhk välja
Kondensatsioon tekib siis, kui soe ja niiske õhk puutuvad kokku külmade pindadega – näiteks auto klaasid. Kui inimene istub külma ilmaga autosse, puutub soe hingeõhk kokku klaasidega ning sedasi hakkabki kondensatsioon kogunema.
Selleks, et peale päevaseid sõite autosse liigset niiskust mitte jätta, tasuks enne parkimist autot veidi tuulutada. Eriti hea on seda teha juba sõidu ajal, kerides aknaid veidi alla ja lastes sedasi soojal õhul autost väljuda. Selleks ajaks tasub mõistagi soojendus maha keerata, et mitte asjatult sooja õhku juurde toota.
Kontrolli, et autosse ei jääks niiskeid esemeid
Kondensatsiooni tekitavad ka autosse jäetud niisked riideesemed, niisked põrandamatid ja kõik muu säärane. Seetõttu tasuks pidevalt kondensatsiooni koguvas salongis kriitilise pilguga vaadata üle kõik sinna jäetud esemed, kuid samuti põrandamatid ja -kate.
Niiske põranda puhul tasuks võtta ette tõsisem kuivatustöö ehk kuivatada põrandat fööniga või jätta auto võimaluse korral ööseks sooja ruumi.
Pese auto aknad ära
Määrdunud aknad koguvad kondensatsiooni kergemini ja jäätuvad seetõttu samuti kergemini. Akende puhastamiseks tasub kasutada spetsiaalselt autoakendele mõeldud pesuvahendit ja mikrofiibrist lappi, mitte tavalist ajalehte või majapidamispaberit.
Spetsiaalsete uduvastaste pesuvahendite kasutamine ei ole otseselt kohustuslik, kuna need võivad tekitada aknale hoopis eraldi kihi, mis võib tulevikus nähtavust häirima hakata.
Pane autosse niiskusekoguja
Niiskusekoguja on üks kindel viis autos kondensatsiooni tekkimise vältimiseks. Levinud kodune nipp niiskusekoguja valmistamiseks on täita sokk või sukk kassiliivaga ja jätta see autosse. Aga selleks tuleb kasutada silica-tüüpi valgetest graanulitest kassiliiva, mitte savilaadseid! Muidu on istme all lihtsalt niiske mudakäkk lõpuks.
Teine variant on niiskusekoguja autotarvete poest osta või e-poest tellida, tulemus on üldjuhul sama.
Tasub meeles pidada, et niiskusekogujad kaotavad ajapikku efektiivsust ja vajavad kuivatamist või koduse koguja puhul kassiliiva vahetamist.
Vaheta salongi õhufilter ära
Üheks murekohaks paljude niiske salongiga sõidukite puhul on liialt kaua vahetamata salongi õhufilter.
Kui sa ei mäleta, millal viimati õhufilter vahetatud sai, tasub see kindlasti esimese asjana ette võtta, kuna tegu on ühe efektiivseima lahendusega niiskusest vabanemiseks ning on enamike sõidukite puhul lihtsasti ise tehtav töö.
Kasuta konditsioneeri
Seni kuniks väljas on veel plusskraadid, tasuks võimalikult palju autos kasutada konditsioneeri, sest ka see kuivatab õhku. Kui temperatuur langeb alla viie plusskraadi, siis tõenäoliselt see enam ei aita, aga sealt ülevalpool tasuks niiskete sügisilmadega lasta masinal oma tööd teha.